Jumaat, 5 Ogos 2011

Setelah Berbulan2..huhu

Jumaat yg cukup sempurna.Alhamdulillah...setelah hampir 2 bulan aku tak mengupdate blog,hari ni baru ada kesempatan nk mencoretkan sesuatu.Dan bila mood itu dtg,wah bgai menari2 lak jemari2 ni.hehe...(ayat skema)...

Hari ini dh hari yg ke5 kita berpuasa di bulan yg penuh dgn barakah ini.Seronoknya aku puasa kali ini bila aku ditemani anakanda tercomel,Ammar.Walaupun time berbuka die pon sibuk nk mkn tp time itulah yg bg aku 1 kepuasan dlm menunaikan rukun Islam yg ke3 ini.Aminn Ya Allah...Kau selalu berikan ku kekuatan serta ketabahan dlm membesarkan anakku yg seorg itu.( semakin nakal budak comel ini)..hehe..

Perubahan yg ketara pada bulan Ramadhan kali ini adalah nafsu mkn n membeli aku.Alhamdulillah aku boleh kawal nafsu nk membeli juadah berbuka puasa.Aku sentiasa ingatkan diri aku yg aku mkn sorang nt kalau beli byk2 sape nk mkn???huhu....si Kecik ni mmg leh mkn dh tp setakat sepotong kuih je la.hehe...Lgpun aku perasan yg thun ni aku suka mkn makanan yg aku msk sendiri.hehe....Bukanlah nk ckp yg masakan aku sedap tp nk elak dpd gejala sakit perut.Lately ni,kalau aku mkn kt luar,balik umah mesti sakit perut berak2...huhu..perut ku nipis agaknya..hehe...
Yg palaing penting aku boleh berjimat.Alhamdulillah..nk lebih tamakkan ilmu n amal di bulan ini.InsyaAllah...

aminn....Dgn izin dr-Nya juga....

2 ulasan: